konsumtionshets & serie för feminister

hello thur cuties
har inte haft kameran på en vecka pga glömde den hos mamma så har inte haft så mkt att uppdatera med. men! här kommer lite bloggin om grejer jag köpt pga jag har en släng elr två av shopaholism??? elr va d blir som substantiv. men aa här e grejer:
 denna jääävligt hotta tröja köpte jag å sara varsin av å den kom i posten igår. tyvärr var den en SJUKT liten storlek så ingen av oss kan ha den och de har ingen annan storlek verkar det som så jaja???
äntligen skaffat denna baby så jag slipper leva med min gamla htc med typ 11mb internminne.........
 
ska ev köpa dessa härliga nu när jag fått litt julklappspengar....
 köpte dessa inatt på weekdays superjulrea.... efter att ha tänkt köpa dom i typ 3 år
ps dat frickin thigh gap dö patriarkatet
här e min såååå amazing långa dumbledoreaktiga stassgrej som är svart och har guldbrodyr å såna tassles. asså i love it. ska ha den på nyår yäää
ett litt örhänge jag köpte igår
 
åsså beställde jag just hem denna som jag velat ha såååååå llläääännngeeee vilket also brings me to the next topic som e: jag har sett klart buffy. asså e så empty inside. har forskat lite å upptäckt att det finns en comic-fortsättning! ska man satsa e frågan. men anyways vill jag bara tipsa alla feminister där ute om denna serie! alltså:
 
buffy the vampire slayer. namnet e lite lurigt å låter som nå tacky fantasy-serie men den är SÅ djup. asså har så mkt character development, såklart en strong female main character, dvs buffy, men även nice är att hon inte är strong pga är som en man = stark enligt samhällets normer, utan hon är stark genom att vara compassionate, kärleksfull, lojal mot sina vänner etc. såååå vettigt message! dessutom har serien riktigt unika och välutvecklade plots och svinbra plottwists, den dealar med mkt viktiga stora grejer såsom döden, att bli vuxen, att kärlek kräver självuppoffring och att vänskap kräver förmåga att förlåta osv.
 
asså kan skriva om detta för evigt men jag tkr verkligen: SE DENNA SERIE! den är oändligt vettig! oändligt rolig! oändligt jävla göttig pga man slipper den sexism som finns i typ ALL entertainment samtidigt som man ser en riktigt riktigt bra serie. hoppas ni ser!!!!!!!!! å god jul!!
 
 
ps nu ska jag ta mig en snus för å fill the buffyvoid inside å se på......... ANGEL! som e den jävligt praisade spin-offen av buffy. yesssss livet

kommentarer
Nora skrev en kommentar:

jag har oxå shoppaholicsläng, whyyy??? varför får en det? jaöaisjhföa

2013-12-28 @ 00:51:08
URL: http://www.nimbro.blogspot.se
Nora skrev en kommentar:

ps. ska se buffy när jag e klar med vampiare dieries!! känns skönt att ha atribut

2013-12-28 @ 00:52:40
URL: http://www.nimbro.blogspot.se

skriv en kommentar:

namn:
kom ihåg mig

e-mail:

egen blogg elr dylikt:

kommentar:

trackback