sommarfest & the icu

i några veckor låg alexander på intensivvårdsavdelningen för att han eventuellt hade tuberkulos från när han reste i sydamerika i våras......... man ba "ok". men sen hade han inte det!!!!!!!!!!!!! extremt nice nyheter. här hängde jag i hans rum med diverse släktingar, vi åt äppelkaka och drack kaffe. mkt häng i alexanders lilla isoleringsrum...
 
en helt annan gång var vi på louise land och hade sommarfest!!!! det var riktigt härligt! hon hade pyntat supermegafint och bjöd på gottemat
fanns tom världens bästa sugrör
lelle fransie bland alla vimplar
och joplagull
och såklart sarri!!!! min gosetjeja <3
och så nadja till vänster och vår härliga härliga värdinna louise till höger!
mmmmmaaat. även bjöds det på ex hemmagjord sangria. mums
 
annars har jag börjat på art school, dvs folkhögskolan lunnevad aka lunnis
gjorde mig redo första dagen, läskigt

änsålänge har vi ex gjort denna fina vimpel. motiv draken haku från min bästa film spirited away!
 
på tisdag ska jag och sarregos på lägenhetsvisning!! en trea med kök på 82 kvadrat. drömmen. wow. nu ska jag & gabbe se orange is the new black så herrå
 

kommentarer
mie skrev en kommentar:

gud hittade precis din blogg och du är så himla duktig. vad skulle du rekommendera för kamera + utrustning för en total nybörjare? blivit fotofrälst av instagram för jag lyckas ta riktigt fina bilder, och det skulle vara roligt att börja dokumentära vardagen med en ordentlig kamera också. men jag är lite vilse i kamerajungeln, haha..

vad använder du själv? :)

Svar: hej hej lilla pinglan!!! skoj att höra att du gillar bloggen :) :) :)
jag använder en nikon d60 med ett 50mm objektiv. köp vilken systemkamera som helst om du vill ha en sån, köp nå billig pga e inte så viktigt!!! det viktiga e objektivet! jag gillar fasta objektiv och rekommenderar ett 50mm eller ett 30mm! det är då det blir så fint suddigt i bakgrunden om du vet? det är pga man har lågt bländartal på fasta objektiv. ner till typ 1,3 eller 1,2 kommer man vad jag vet. mitt objektiv har bländartal 1,8 tror jag minsann! ha skoj med kameran och lycka till!!
morninghollow.blogg.se

2014-09-03 @ 10:54:01

skriv en kommentar:

namn:
kom ihåg mig

e-mail:

egen blogg elr dylikt:

kommentar:

trackback