berlin, göteborg & halloumibiffar


vi var ju i berlin!! med skolan i kanske september eller oktober eller så. här vid muren, en bild på busetone och alba!

vi åt sushi ibland, här hade jag och tone unnat oss tre stycken lådor tillsammans. nu tänker ni, mmmmm sushi. men icke! fyfan vilken vidrig skit :'( världens sämsta tonfisk, världens sämsta lax </3

mycket spanande på såna här härliga grejer! vi var på typ 3-4 museum om dagen, sååå tröttsamt men mycket skoj även!!! önskar mig denna härliga i julklapp........

emelie
kolla wow happytears va fin
 
 

jag unnar mig en gottemacka utanför ägyptisches museum, mums tänker ja här

sista dagen var vi på världens bästa frukostcafé!! efter hårt klubbande unnar jag mig här en croissant, ett helt sjuuuukt gott hemmagjort ingefärste, asså hur gjorde dom jag kommer aldrig få veta :'''( och färskpressad apelsinjuice, min drink of choice alla dagar i veckan....... mmmmm
 mkt nöjd här med min juice. sitter även å ritar av tone här i en fin liten skissbok jag köpte på nåt museum.... och skriver lite vykort å sånt mysigt
 
 

en vecka senare är jag i göteborg! tog INGA bilder där vilket e sämst och jag ska försöka bli bättre på att fota grejer...... men då var det iallafall halloween (för övrigt såg jag och haddri 20 SKRÄCKFILMER PÅ FEM DAGAR!!!!!!!! drömde så mkt mardrömmar hela tiden...... don't try this at home) och vi var utklädda på klubben!!! bilden är rebsis, gullan i mitten. vi är utklädda till leopard, partymyra och stjärnhimmel! megaskoj!!
 
 
 förra veckan i skolan hade vi måleri och gjorde självporträtt. denna härliga har jag gjort förstår ni
 

för övrigt har jag ätit gottefrukost: skivad banan i mjölk och grädde, bröd med pocherat ägg som jag börjat göra, herregud va MUMSIGT, te osv... och så har jag läst den härliga boken, someone like you av sarah dessen! älskar ungdomslitteratur.... på omslaget är en rosa milkshake hahah så bra. riktigt skojsig liten bok hörrni

på en liten promenix i skogen vid vår skola
 den enda dagen med sol. men wow va vackert!!!!! älskar sooooool
 
 

och IGÅR förstår ni var tone och alba här och vi gjorde LYXMAT!!! älskar lyxmat. extra härligt när man är van att äta linssoppa två veckor i rad...... vi åt: nåt gott nybakt bröd med dill- och citronfärskost och rökt lax, en sallad på avokado, tomat, rödlök, fetaost och mozarella, samt biffar på zucchini och halloumi med en aioli gjord på turkisk yoghurt, vitlök och sirap. omg. och så drack vi sån lyxflädercider. åååååå
 gulletone som hjälpte till med disken <3
och alba hade gjort en sååå fin sallad

gosisar!!!!
och mina härliga rester............. maaaaaaaat

kommentarer

skriv en kommentar:

namn:
kom ihåg mig

e-mail:

egen blogg elr dylikt:

kommentar:

trackback