how and why and when and where to go

var på världens finaste promenad, nyss. i min hand ett stort kuvert, mörkmörkröda naglar, dunkande huvud. mot min hud fjäderlätt regn, sjunger tyst på like dylan in the movies, går balansgång på trottoarkanten; armarna utsträckta som tunna kvistar. när jag nått min destination och släppt ner brevet, ser jag något i ögonvrån. ett rådjur rusar förbi över ett fält. jag ler. det börjar ösregna. går balansgång tillbaka, rådjuret trippar upp på vägen, några meter framför mig. jag stannar och betraktar det tyst tills det smyger iväg över en trädgård. jag återvänder hem i regnet, sjungandes lite högre än innan.

kommentarer
bambi skrev en kommentar:

åh. längtar. prrrr.



finaste kombinationerna med regn och rådjur.

dör lite, hehe.



du är så mycket, det vet du. kyss

2010-03-29 @ 19:24:14
Frida skrev en kommentar:

puss & tack för världens finaste boktips, några jag har läst, några jag haft på min vill-läsa-lista i tusen år & några som finns där från & med ungefär nu.

2010-03-31 @ 20:48:10
URL: http://ohmondieu.blogg.se/

skriv en kommentar:

namn:
kom ihåg mig

e-mail:

egen blogg elr dylikt:

kommentar:

trackback