du har frusit min tid

I.
jag går omkring utan bh i slappa blommiga ting och sjunger med bedjande stämma om att någon ska hämta mig, ta mig härifrån, jag dör ju. dagarna jag inte vill finnas går jag på tå. då märks jag mindre, existerar mindre.

III.
ibland sitter jag med knäna uppdragna till hakan omgiven av mitt duntäcke, som en blommig liten varm kupa. jag dricker te och bläddrar i fotoböcker. lyssnar på pianostycken och post-rock.

V.
jag sitter ute och småfryser. askar i mitt silverfat. biter på naglarna. ser kanske mest oroad ut. drömmer om vita lägenheter med sittfönsterkarmar och äter bullar eller läser böcker med vackra namn.

VII.
jag cyklar två komma sju mil för att ta fyra engångskamerafoton av två bruna hästar. sitter sedan på marken och dricker te med vinden som sällskap.



kommentarer
jag skrev en kommentar:

detta finns egentligen inte

2010-05-20 @ 21:23:37

skriv en kommentar:

namn:
kom ihåg mig

e-mail:

egen blogg elr dylikt:

kommentar:

trackback