prag - wien

på väg till pragslottet fick frasse posa lite framför utsikten. han blev så glad förstår ni när jag ville föreviga hans himmelska anlete
här inne i nå av alla tyyysentals (elr iaf asmånga) katedraler som fanns, denna uppe vid slottet med såna typiska superfina fönster
en gullejops nånstans
här åt vi så god jag tror det var vietnamesisk mat, en dag när vi var bakfulla och behövde samla energi innan vi skulle spatsera omkring på museum. där såg vi massa kända konstnärer bl a gustav klimt som i luuuv 4ever men mer om det strax (även the slav epic av alfons mucha vilket var tjugo stycken typ 8x6m stora konstverk som var antagligen det finaste jag nånsin sett asså så bra. kunde inte låta bli att köpa 20packet posterversioner av alla målningar hihihhih)
här var vi i en sån spexig liten antikaffär som vi tog en snabb titt i innan jag och jesper skyndade till tåget till bratislava, då vi även sa hejdå till frans. sååå tråkigt. men här fanns iallafall massa härliga små grejer ex fina askar
gamla horn och sånt.....
skitmånga kameror och annat härligt. jag fick med mig ett par härliga jag tänker audrey hepburn-iga solisar men vad vet jag
HÄR förstår ni!!! dessa superfina koppar hittade jag och joplan i souvenirbutiken vid bratislavas slott! och grejen e att i HELA centraleuropa, asså överallt där vi va, fanns det SÅ MYCKET KLIMTMERCH. och jag ville ha ALLT!!!!! jag fick med mig ett klimtparaply och en klimttygpåse men det fanns såååå myyyycckkkettt meeeerrrrr jag ville ha U___U asså skulle kunna inreda ett hus med bara klimt
moving on! detta e mitt livs första bento, som jag längtat! ända sedan jag bara var ett litet tonårsknyte och kollade på anime. 
jeppe också mkt glad! blev så mkt sushi denna resan e så nöjd
här e min enda redigerade bild från wien, där vi var över en dag pga ligger endast 1h tågresa från bratislava! wien bestod i princip bara av en massa fina byggnader, men vi gillade det mkt!!!! här äter vi den berömda sachertårtan. den fick 2 av 5. lite trivia e dock att vi satte oss på ett random fik då jag sa "vi fikar här, det verkar lite sjaskigt och e bredvid en mkt traffikerad väg och måste därför va billigt" (allt i wien var ganska dyrt) och sen typ igår visade sig att vi satt oss på typ ett historiskt fik där bl a klimt (ja!!!!!) brukade hänga förr i tin. wow

kommentarer
Miranda skrev en kommentar:

Åh jag älskar Klimt! De där tekopparna är fantastiskt fina!Jag har beställt ett par tights med "kyssen" på. Väntar och längtar. Hittade precis hit och jag gillar det verkligen.
Kram!

Svar: kul!!!! var har du köpt dom? vill man kanske ha ett par själv? hehe :*
morninghollow.blogg.se

2014-09-14 @ 19:22:43
URL: http://ovanligflicka.blogg.se/
Miranda skrev en kommentar:

Jag köpte dem på etsy.com bästa sidan! Riktigt najs!

2014-10-12 @ 19:04:30
URL: http://ovanligflicka.blogg.se/

skriv en kommentar:

namn:
kom ihåg mig

e-mail:

egen blogg elr dylikt:

kommentar:

trackback